Ultiem gelukkig - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marieke & Elyne - WaarBenJij.nu Ultiem gelukkig - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marieke & Elyne - WaarBenJij.nu

Ultiem gelukkig

Door: Elyne

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Elyne

14 Juli 2011 | Thailand, Koh Tao

We bevinden ons op dit moment op een klein paradijslijk eilandje genaamd Koh Tao: het ultieme bounty-eiland met schitterende stranden, een bloedmooie zee en nu al legendarische feestjes bij de Lotus Bar en gister de Tao Party. Maandagmiddag hebben we een tuktuk-toertje van een paar uur gedaan; voor 25 cent werden we naar drie bezienswaardigheden gebracht, waarvan de staande gouden Buddha het hoogtepunt was. We heben daar onder het plafond van slingerende lampionnetjes vogeltjes vrijgelaten die ons een leven lang geluk en voorspoed zouden moeten brengen, dus we werken hier zelfs aan onze toekomst :) Na de derde bezichtiging (de marmeren tempel) werd duidelijk waarom ons tochtje zo spotgoedkoop was: bij elke kledingwinkel waar ze pakken en jurken op maat maken kreeg de chauffeur een bon voor gratis benzine, en dus werden wij op het eind naar maar liefst vier toko's gebracht waar we geinteresseerd stoffen en boeken moesten bekijken.. Al met al veel lol gehad, maar we kunnen het woord 'tuktuk' sinds die dag niet meer horen! 's Avonds zijn we om 19.00 uur met de bus naar Chumphon vertrokken, waar we om vier uur 's nachts uit de bus werden gezet en met een soort van deportatie-busje in een half uur naar de pier werden gebracht, waar we nog twee uur moesten wachten op onze boot. Gelukkig was er bier en hadden we kaarten bij ons! Na vervolgens een misselijkmakende boottocht van drie uur bereikten we dan eindelijk Koh Tao en was de zware reis meteen vergeten. Onze bungalow (Lotus Resort) ligt aan het bruisende Sairee Beach - de perfecte locatie, maar verder is onze bungalow nogal betreurenswaardig: de springveren die door de matras omhoog komen maken elke slaaphouding pijnlijk, in de badkamer woont een over-fanatieke mierenkolonie, er is een yoga-douche waarbij je je in de meest onmogelijke houdingen moet wringen om onder het pisstraaltje je haren uit te kunnen spoelen en we hebben elke avond disco in onze voortuin met dank aan de Office Bar die vanaf 8 uur 's avonds tot 5 uur 's ochtends keiharde muziek draait. Gelukkig zijn we zelf ook elke avond de hort op.. Morgen gaan we een snorkeltour om het eiland doen (nice!), een laatste keer eten in het meest romantische restaurantje van het eiland en met de traditionele buckets bij de Lotus Bar proosten op het feit dat we hier ultiem gelukkig zijn. Overmorgen pakken we de boot naar Koh Phangan, waar iedereen die we tot dusver hebben ontmoet ook zal zijn en gaan we aftellen tot de Full Moon Party..

Een dikke kus (in het bijzonder voor Elyne's jarige oma!!) en heel veel liefs!

• 15 Juli 2011 - 08:03

Luc & Laura:

Lieve Elynenmariek,
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk, en eindelijk met de blote voetjes in het zand. We zijn ook heel benieuwd naar de snorkeltour, en leuk dat jullie al weer allemaal mensen kennen.Fijn dat jullie zo genieten.
    Liefs Luc & Lauk

• 15 Juli 2011 - 18:39

Sandra:

heel veel plezier meiden..

ben jaloers als ik het lees van al die party's en mooi stranden ;)
    veel plezier met de snorkeltocht zal je vast veel bijzonders zien..
    ben benieuwd naar de foto's

xx

• 15 Juli 2011 - 20:22

Marijke:

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen en wat genieten jullie. Ga zo door!!!
    Dikke zoen buuf