Afscheid - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marieke & Elyne - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marieke & Elyne - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Elyne

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Elyne

08 Augustus 2011 | Singapore, Singapore

Onze tocht weg uit Brunei bracht ons in 4 uur tijd naar Miri, net over de Maleisische grens, en vervolgens in 14.5 uur tijd met de nachtbus naar Kuching, waar we vrijdagochtend om 8 uur aankwamen. Een lift gekregen naar het centrum van een vriendelijk vrouwtje en ingecheckt bij het Tai Pan Hotel in een gezellig straatje in het centrum. Kuching is een oude en sfeervolle stad, en ook hier zijn de mensen een en al gezelligheid en enthousiasme. De eerste dag niet veel gedaan i.v.m. een gigantisch slaaptekort, maar desalniettemin flink rondgelopen (met India Street en de Waterfront als hoogtepunten) en 's avonds een poging tot stappen gedaan bij club Curve - waar het wel druk was, maar niemand zijn dancing shoes had aangetrokken en wij ter vermaak van het saaie publiek hebben deelgenomen aan de Limbo-competitie (helaas bleek de Aziatische hoogte niet goed samen te gaan met onze Westerse lengte). Zaterdag zijn we 's middags naar Semenggoh gegaan, waar we wederom een boel Orang Utans door de bomen hebben zien slingeren (onze laatsten voor deze zomer). Gister ging de wekker om 6 uur en togen we, eerst per bus en vervolgens per boot, naar het Bako National Park - waanzinnig mooi! In anderhalf uur tijd maakten we de tocht van een dikke 3.5 kilometer door pure jungle naar de Tajor waterval, die niet zo groot bleek te zijn, maar wel van een onvoorstelbare schoonheid, en met overheerlijk ijskoud water :) Na een uur moesten we helaas weer aan de terugtocht beginnen, zonder drinkwater.. En dat hebben we geweten: ik kan me geen moment in mijn leven herinneren waarop ik ooit zo'n ontiegelijke dorst heb gehad! Gelukkig was er, eenmaal terug in het park, een kantine, want anders waren we niet ver meer gekomen. De terugreis naar Kuching verliep vlot, waardoor we nog een paar uur speling hadden en heerlijk aan de White Coffee konden bij Ipoh, een cafe waar we inmiddels zo bekend zijn (ik ben nu eenmaal koffie-verslaafd) dat een van de jongens bij Marieke's aanblik vrijwel meteen haar favoriete nummer opzet (MLTR - Paint My Love). Als klap op de vuurpijl begon Maleisie ook nog eens te huilen om ons naderende vertrek, en kregen we een keiharde storm-regen-en-onweersbui op ons dak (gelukkig zaten we droog) Na twee weken Maleisie kreeg Marieke dan eindelijk toch nog het noodweer waar ze al die tijd (twee weken Thailand inbegrepen) al op hoopte, en aldus had deze fase van onze reis niet beter afgesloten kunnen worden. Na een korte vlucht en veel hostel-incheck-ellende zagen we afgelopen nacht tegen 1 am. een nieuw bed (City Center Backpackers Hostel aan Hongkong Street) op nieuwe bodem: we zijn 'terug' in mijn geliefde Singapore!!

• 08 Augustus 2011 - 08:52

Lynda:

lieve meiden
    fijn weer wat te lezen over jullie avonturen. maleisie gehad nu op naar vietnam. ben benieuwd hoe het jullie daar zal bevallen en hoe het vervolg traject van jullie reis zal verlopen. zo te lezen vermaken jullie je wel, hoop dat t met de gezondheid ook goed goed gaat, niet teveel diaree en dat soort dingen goeie reis verder, pas goed op elkaar en op jezelf veel liefs, dikke kus en knuffel, willem en lynda

• 08 Augustus 2011 - 09:14

Willem:

Hoi Elyne en Marieke,

Het is weer heel dynamisch en gevarieerd wat jullie ons allemaal melden. De avonturen tuimelen over elkaar heen. Maar goed dat jullie er zoveel over schrijven, dan kun je het later nog eens herbeleven. Wij, aan deze zijde, lezen een boek en herstelen een goot... Ook gezellig hoor. We zijn heel benieuwd naar jullie foto's met commentaar en de onnavolgbare lach die jullie daarbij ongetwijfeld ten beste gaan geven.
    Gisteren gekeken naar ""Spuiten en slikken", speciaal over het grootste strandfeest ter wereld (anders hadden we er ook geen acht op geslagen). Filemon Wesselink gaf een onthullend inkijkje in de plaatselijke party-gewoontes en de staat van nuchterheid van de vele Nederlanders. Wij hebben eraan over gehouden dat van drank je ogen half dicht gaan en van mushroomshakes je ogen de hele nacht open blijven. We blijven julle opallerlei manieren volgen, zoals je merkt.
    Heel veel plezier gewenst voor de volgende weken.

Willem

• 08 Augustus 2011 - 14:00

Georg:

Singapore, zo prachtig!

Still jealous! Wanneer stoppen de stempels? ;) x

• 08 Augustus 2011 - 15:15

Uulco:

eindelijk boemen van de oemen haha